Tuesday, June 28, 2011

Laluan puaka karak.

Lepas sebulan tayangan Karak di pawagam, baru semalam aku berpeluang tengok cerita tu. Aku tak pernah tengok pon trailer cerita tu. Tapi haritu ada la jugak aku ajak member aku tengok cerita tu tapi dia cakap dia taknak tengok sebab dia dah tengok trailer dan dia cakap cerita tu sangat menakutkan. Aku pon ada jugak terbaca di twitter tentang cerita karak nih.

So first impression aku pon ok cerita ni sangat menakutkan walaupun aku tak tengok lagi. Dan semalam siap je download, (opps!) setengah jam kemudian blackout sebab ada orang langgar tiang letrik. Berbekalkan bateri laptop yang tinggal lebih kurang dua jam lagi kami sekeluarga pon menonton lah alaala dalam wayang. Abah cakap eh macam tengok tv zaman abah kecikkecik dulu.

Aku senaraikan kat bawah ni apa yang aku puashati dan tak puashati tentang cerita nih:

Puashati:

  1. Walaupun tunggak utama cerita pelakon baru tapi aku rasa Sheera Ayob punya lakonan mantap. Orang cakap hidup takde lah kayu sangat. Mungkin dia ada dapatkan tunjuk ajar dari Zahiril Adzim kot?
  2. Teknik bunyi-bunyian tu tak yah cerita la kalo dah cerita terbitan KRU Studios mesti gempaknye.
  3. Scene mulamula yang laki akak tu terkejutkan dia tu memang terkejut beruk aku.
  4. Banyakbanyak hantu, hantu wanita kebaya hitam tu je yang sangatsangat menakutkan bagi aku. Walaupon muka dia tak buruk macam hantu lain. lagilagi kalo kau tengok mata dia. Siapa ntah yang bawak watak tu.
  5. Volkswagen kuning tu pon sumpah seram jugak kalo betulbetul jumpa tengah jalan memalam macam tu.

Tak puashati:

  1. Hantu makan manusia. Ada ke kes macam tu?
  2. Hantu nenek tua tu sangat tak boleh blah. Sebab nampak macam Erra Fazira tua dalam cerita Hingga Hujung Nyawa je.
  3. Cerita pasal lebuhraya Karak hanya sekejap. Selebihnya di rumah Tok Malam je. Bukan ke tajuk dia menggambarkan peristiwa sepanjang lebuhraya Karak?
  4. Penghujung cerita yang aku tak faham. Sheera tu mati ke tidak? Kenapa cakap mayat ada 3 tapi satu tak jumpa? Lepas tu apa maksud yang Shahir dan Sheera salam macam tu?
  5. Adik aku persoalkan, Tok Malam tu duk dalam hutan sensorang. Dah tu kereta motor takde. Abes macam mana dia dapatkan minyak tanah untuk hidupkan pelita tu? heee..

Karak

notakakitangan: Kalau dalam kategori cerita melayu cerita nih best jugak la kalau nak layan.

0 comments:

© 2011; Emo Itu Cute | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger