Tuesday, February 8, 2011

Spaghetti goreng dan spaghetti bolognese.

haha..

eh2 ada ke spagetti goreng? biasa dengar spaghetti bolognese je.masa balik cuti raya cina aritu tu tetiba muncul idea nak makan spaghetti.tapi xmao yang beli nak yang buat sendiri.idea ni timbul sebenarnye masa duk tengok we got married episode 31 Khuntoria.best sangat masa tengok si Nickhun ngan Victoria makan.hehe.duk plan kawkaw punye ngan aku punye kakak ipar nak masak spaghetti.kakak ipar aku ni pandai masak.dia suh aku cari resepi.jumpa dekat sini.tapi bila pegi je kbmall.duk caricari ingredient tu xcukup.tomato puri xjumpa.so malas nk meronggeng ke mall lain.beli je sos spaghetti Prego.sos segera.beli dua perisa.perisa traditional satu ngan ada cendawan satu.yang traditional tu sumpah masam gila. yang ada cendawan ni kira ok sikit xmasam sangat.

prego

prego1

beli spaghetti 2 paket.bajet satu paket xcukup.sorang nak tambah dua kali.sekali masakmasak je da siap terhidang,aku ngan kakak ipar aku je duk balun spaghetti tu.yang lain semua cakap xbest sebab masam sangat.haish.memang x Italy la dorang.hehehe.da dua orang je duk makan macam mana nak habes spaghetti dua paket tu. end up esoknye mum aku wat spaghetti goreng resepi dia sendiri.haha.rasanye spaghetti goreng resepi campakcampak mum aku jugak yang laku.sebab lagi sedap dari spagetti bolognese kami.Smile with tongue out

tadaaa..ni lah hasil spaghetti pertama kami..

photo (3)

ni la rupa pucat spaghetti bolognese kami

spaghetti goreng

ni bukan spaghetti goreng mum aku.yang mum aku buat xsemapt nk snap pic.da habes.Nyah-Nyah -thank tu pakcik google-

masih dalam percubaan.nanti next trial mesti lagi gempak.ni lauk apa pon tara.sebab cari daging cincang pon xjumpa.hehe.punya lah sesat kat pasar basah kbmall tu.biasa pegi kbmall shopping baju je.kihkih.

sambilsambil tu aku godek sekali resepi ice-cream oreo alaala ice-cream baskin robin mak hanis zalikha sebagai dessert orang puteh cakap.hasilnye walaupon agak kecairan sedikit tapi mantap.haha.

photo (4)

kitkat sebagai penghias muka depan.haha.xsempat nk petik strawberry tepi rumah.Winking smile

notakakitangan: tu la suh lagi i belajar masak.kang da cuba macammacam menu nih.heee.

notakakitangan1: baru tau ruparupanya spaghetti ni termasuk dalam kategori pasta.dan pasta tu ada macammacam jenis.lihat kat sini.

0 comments:

© 2011; Emo Itu Cute | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger