Tuesday, August 25, 2009

sahabat kita dah tak ada...

antara bait-bait ayat sms yang aku terima dri seorg shabat sekelas di MRSM dulu. ak terkejut dan cuba membayangkan ini hanyalah mimpi semata. lalu ak bergegas menelefon Yan kwn baik ak yg seuniversiti dgn 'dia'. ak bkn x percaya akn sms yg aku terima cuma ak ingin kan kepastian. ak mendail num Yan.. dan ternyata dari getaran nada suara beliau aku sudah dpt agak sms itu sahih..lalu segala kenangan aku bersama 'dia' di kelas mahupun semasa meeting BWP(bdn wakil plajar) bersama LDP(lembaga disiplin pelajar) terimbau tanpa dipinta.die seorang president BWP dan aku adalah LDP.

aku terkilan sedikit diatas pemergiannya ini kerana sewaktu reunion hari tu ak x dpt join..dan setahu ak reunion tu diatur kan oleh 'dia'.(kalau salah betulkn).mungkin ingin bertemu sahabat2 untuk kali terakhir. tapi mungkin terubat sikit sebab ak sempat bermesej dlm friendster dgn 'dia' sakadar bertanya khabar..dan ini berita yg mengsahihkan lagi akan ketiadaannya...dan kini yang tinggal hanya lah kenangan sahaja. kenangan ya kenangan sahaja. ape pun kita yang hidup harus meneruskan hidup selagi kita diberikan peluang oleh-Nya. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.al-fatihah.

notkaki: salam ramadhan kepada semua muslimin dan muslimat..

3 comments:

sani tensai said...

innalillahi wainna ilaihi raji'un...

fatihahainun said...

salam orie..ermm sy pon terkilan,reunion ari tu tak pegi..adik beradik homeroom plak tuh..=(..ermm takpe la same2 kite doakan smoga rohnyer dicucuri rahmat n ditempatkan dikalangan org beriman..amin..insyaAllah

@kelantanstreet said...

Sebak pula baca post nie...
sabar bnyk2 ya...
semoga roh allahyarham dicucuri rahmat...
Al-fatihah

© 2011; Emo Itu Cute | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger