Wednesday, January 26, 2011

Meh sini nak nasihat..

 

tadi kelas start kol 8am-10am.kelas BM.aku tak hadir.sebab hmm malas lah paling teratas sebabnya tapi ada sebabsebab sampingan jugak.lepas tu kol 10am-11am pon ade kelas Dr Tan juga ponteng.aku hanya pergi untuk kelas kol 12-1pm pastu 2pm-4pm je. rasa rugi lak ponteng kelas Dr Tan tu. sebab aku bajet kelas Prof Yuen xigt yg jadual ditukar tuk arini.

sampai kelas kawan aku tanya ‘kelas BM tdi xpergi?’.aku angguk sambil sengih.dia tanya lagi ‘kenapa xpegi?’.aku jawab sambil tunduk.’sama cam reason hang selalu ponteng masa matrik dulu’.(reason tu bialah rahsia-aku dan ‘hang’ je tau). dia senyum.lepas tu cakap kt aku lagi ‘meh sini nak nasihat’. aku terharu gila.vibratevibrate positif dapat aku rasa.

macam ni lah sepatutnya kehidupan berjalan.bila salah nasihat mahupun menegur. bukan tidak menghiraukan sambil cakapcakap belakang.bila yang sorang diam yang sorang lagi tidak patut turut serta diam.patut amik langkah positif bertanya.salah apa?dimana silap? bukan mendabik dada mendukung ego.ego perlu tapi bertempat.tempat yang betul.kadangkadang ego itu mewakili maruah.tapi jangan sesekali meletakkan ego itu sebagai kehebatan.memang sesat.

 

notakakitangan: i cannot stand it up anymore.but i have to face it.now, i know that i’m not really a lucky person in term of friendship.should i give up?

0 comments:

© 2011; Emo Itu Cute | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger