Wednesday, May 25, 2011

Nur kasih the movie..

…hanya di pawagam. Maksudnya takkan ada kat astro first kot. So, baik kauorang tak yah tunggu. Pergi pawagam beli tiket dan letak sepenuh jiwa kauorang kat dalam wayang tuh. Sebab cerita Nur Kasih The Movie(NKTM) nih aku cakap kat kauorang sangat best! Aku sendiri menyesal tak bawak tisu siapsiap. Banyak kali jugaklah hujung lengan baju aku tuh jadi mangsa.

Jalan cerita NKTM nih kalo kauorang tak follow drama dulu mungkin kauorang akan blurblur lah sikit. Tapi boleh je difahami kalau kauorang letak sepenuh jiwa yang macam aku pesan awalawal tadi. Jangan sebelum masuk pawagam tuh kauorang dah set siapsiap yang kauorang taknak faham cerita nih dan terus update blog cakap NKTM nih sama je ngan tipikal malay movies lain.

Dialog yang digunakan pon macam zuppp mengena tepat ke dalam hati. Berkesan. Dengan gaya penyampaian pelakon yang sangat menjiwai watak tuh lagi. Mana tak menangis. Aku dah cuba hafal dah dialogdialog best dalam NKTM tuh tapi biasalah manusia mudah lupa. Apatah lagi lepas je keluar pawagam terus serang J.Co makan ice-cream yogurt.hehe.

Semua watak tambahan pon takde la nampak macam batang pokok berlakon. Adik Mia Sara yang berlakon dalam Adamaya tu pon ada. Dalam cerita tuh dia jadi anak Aidil. Dia ada abang sorang. Budak yang pegang watak abang Mia tu pon best je dia berlakon. Tengok muka dia pon dah boleh buat aku menangis.

Keseluruhannya bagi aku NKTM nih berbeza dengan malay movies yang lain. Cara pemindahan dari satu scene ke satu scene yang lain tuh tak tergantung. Contoh, mulamula kat rumah then tibatiba dah kat Jordan tapi kauorang akan faham. Kauorang takkan kata“eh apasal tibatiba kat Jordan nih?” Tu pon kalau kauorang letak sepenuh jiwa dan perhatian kat cerita tuh lah. Bagi aku, aku cakap cerita nih best! Kauorang cakap apa pulak?

nktm

Poster NKTM.

nktm2

Nur,Ilyas dan Maryam.

nur2

Jamal(antagonis): Nama lu je ustaz tapi perangai lu macam anjing!

images (2)

Adam: Ujian? Adam dah letih la bang.

 

notakakitangan: Pergilah tengok dan hayati.

notakakitangan: Semalam tengok wayang tiket harga Rm7 je. Biasa Rm9.

 

sumbanglah sikit: SING.. DANCE.. ACT AWAY FOR RM10K!

0 comments:

© 2011; Emo Itu Cute | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger