Tuesday, October 25, 2011

Hidup aku sebagai aku.

Ya. hidup aku sebagai aku. Dan hidup korang sebagai korang. Ada yang sama dan ada berbeza. Yang sama mungkin kita dapat lalui bersama. Dengan kegembiraan. Sebab yang sama tidak mungkin ada perselisihan hingga menimbulkan kesedihan. Jadi kita lalui bersama kesamaan itu dalam kegembiraan.

Lain pula hal nya dengan perbezaan. Bukan sekepala. Kau tidak boleh paksa aku untuk sekepala dengan kau. Dan aku jugak tidak boleh menolak kau masuk dalam ruang kepala aku yang tidak sekepala dengan kau. Walau hakikatnya aku cuba namun penolakkan itu tetap terjadi.

Lalu lakonan bermula. Sampai satu tahap aku bosan. Lalu aku putuskan sudah lah aku dan kau dua kepala yang berbeza timur dan barat dan mana mungkin kita searus. Dari dulu aku rasakan tapi aku bertahan. Sebab aku cuba untuk tidak memilih sangat.Aku rasa aku mampu tapi tidak.Aku tetap aku yang memilih dalam berkawan.Semenjak dua kehidupan kau aku rasa macam err. Entah lah kau definisikan sendiri lah jika kau rasa tulisan ini tertuju tepat pada kau.Aku blah. Maaf lah aku memang emo.

notakakitangan: Banyak yang sinis ingin aku perkatakan tapi biarlah hati aku saja yang mencernakannya. Nanti lain pula jadinya.

0 comments:

© 2011; Emo Itu Cute | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger