Tuesday, December 7, 2010

salam maal hijrah~~we got married!

we got married! we got married! we got married!

 

ok sila jangan salah faham.tajuk bukanlah menggambarkan segala-galanya.aku masih dara sunti.wah gitu.hehe.belom berkahwin masih berstatus bujang.tapi sudah tidak available.sudah ditempah tunggu masa untuk diambil je.haha.gedikzz ok!

sebenarnya ini entry 2 in 1.nak citer pasal hijrah juga we got married. ok hijrah first! salam maal hijrah. selamat tahun baru. tahun baru islam. i bet tak ramai yang celebrate tahun baru islam. sebaliknya kalo menyambut new year. aku pon kadang kala lalai juga dalam hal ini. tapi tidak tahun ini. Alhamdullilah. hijrah kalo tak silap aku satu hari penting bagi seluruh ummat islam. kerana pada berkenan berlakunya penghijrah Rasullulah s.a.w dari kota Mekah ke Madinah pada 1 muharram. muharram bulan pertama bagi takwin hijrah.

apa pula penghijrahan aku pada tahun ini? banyak sebenarnya hijrah yang aku ingin lakukan. semuanya berkisarkan dari buruk untuk menjadi lebih baik. atau lebih-lebih-lebih baik. semua tu tak mustahilkan selagi ada kemahuan dan usaha. banyak! aku ingin menjadi anak yang baik untuk mak dan ayah aku. itu semestinya. tapi sebelum itu aku ingin menjadi hamba yang lebih taat pada penciptanya. aku juga cuba untuk sematkan dihati aku yang ilmu yang telah dan akan ditimba di dalam bidang farmasi ini bukan sesuatu yang hanya bertujuan untuk peperiksaan semata-mata sebaliknya untuk aku manfaatkan dalam hidup aku. aku akan cuba itu.insyaAllah.itu azam aku. itu semua overall. semua orang ingin kan itu bukan? yang membezakan kita bagi aku satu je tahap kemahuan dan kesungguhan kita. selain itu hijrah-hijrah yang lain biarlah hanya tersemat didalam dasar hati aku.kawan aku selalu kata kalo sesuatu yang baik ingin kita lakukan jangan suara kan.nanti syaitan dengar.lepas tu ‘mereka’’ akan hasut kita untuk tidak melakukan kebaikan itu.lol! kawan aku roomate aku.

itu hijrah!

apa pula we got married(WGM)? sebetulnya ia tiada pon kaitan walaupon sebesar kuman dengan hijrah.cuma pagi-pagi awal muharram ni lepas subuh aku tak terus tido.sebaliknya menyambung episod WGM. WGM reality tv show korea.best!romantik! and make me fall in love dengan CNBlue.haha. sweet goguma couple tu damn sweet lah. seohyun! kalo korang memang sekarang ni dilamun cinta cerita ni memang boleh guide korang tuk jadi romantik dan menjadi pasangan ideal tuk pasangan korang.wah! ok don’t call me DR LOVE.lol! tu ja serba sedikit.nah usah gambar-gambar ni.

 

 

goguma1goguma

yongseo! sweet potato couple! goguma couple!

goguma3

duet performance.=)

goguma2

alala..sweet!

notakakitangan: more updates coming soon!haha.

0 comments:

© 2011; Emo Itu Cute | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger